N-VA lanceert afdeling in Kortemark

Op 23 november 2011

Dag Wyntin (52) is voorzitter van de pas opgerichte N-VA-afdeling. Het is de bedoeling om tegen Pasen een gloednieuwe kandidatenlijst kenbaar te maken voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

'Het is van de verkiezingen van 1982 geleden dat de toenmalige Volksunie nog verkozenen had. Nu trekken we naar de kiezer met een eigen tienpuntenprogramma en een eigen lijst', vertelt Rieke Vermeire (64).

Naast Dag Wyntin bestaat het bestuur uit ondervoorzitster Rieke Vermeire, secretaris Geert Vercruysse (49), penningmeester Niki Defreyne (36) en webmaster Bert Opstaele (30). 'Meteen zijn al vier namen van de toekomstige N-VA-lijst bekend. Ik zal omwille van beroepsredenen niet op de lijst staan. Toch werk ik voluit mee aan de opmaak van de lijst en de voorbereiding van de verkiezingen. We maken geen voorafgaande coalitieafspraken', zegt voorzitter Wyntin.

Informatieblad

De nieuwe N-VA-afdeling werkt een eigen programma uit. Er valt binnenkort een huis-aan-huisinformatieblad over de lokale N-VA in alle Kortemarkse brievenbussen. 'We organiseren nog een bevraging onder de bevolking. Op vrijdag 27januari stellen we ons voor aan het Kortemarkse publiek in de Gildezaal in Handzame. En tijdens de komende lente pogen we een bekende spreker van de partij naar Kortemark te halen', aldus nog Dag Wyntin. (krv)

Hoe waardevol vond je dit artikel?